Politica de Retur
POLITICA DE RETUR
Marfa comandată se poate returna în interval de maximum 14 zile calendaristice de la primirea produselor. Costul returului cade, conform legii, în sarcina Clientului.
Termenul de 14 ZILE calendaristice se calculează:
-de la data livrării produsului. În cazul unei comenzi care conține mai multe produse, termenul se calculează de la data livrării ultimului produs din comandă.
Toate materialele de ambalare utilizate de FOCART în scopul expedierii produselor comandate la consumatorii finali reprezintă ambalaj necesar pentru marfă. Clientul trebuie să se ocupe personal de eliminarea la deșeuri a ambalajelor, prin predarea la cel mai apropiat centru de colectare.
În cazul în care comanda s-a livrat pe palet, acesta este de unică folosință. De aceea, nu preluăm paleții de la dumneavoastră. Vă rugăm să apelați la cea mai apropiată unitate de colectare deșeuri și materii prime revalorificabile, în cazul în care doriți să eliminați la deșeuri acești paleți.
SERVICIUL RETUR se asigură în condiţiile în care:
Produsul livrat nu corespunde specificațiilor din site sau din comanda inițială a clientului. Puteți solicita returnarea acestuia pentru înlocuire sau rambursarea integrală a contravalorii (în cazul în care produsul nu mai este disponibil).
Produs nefuncțional/deteriorat constatat în primele 48 de ore (2 zile lucrătoare) de la recepție. În cazul în care produsul achiziționat a fost livrat nefuncțional sau prezintă vicii de fabricație, acesta va fi înlocuit cu un produs funcțional, în urmă notificării scrise sau prin prezentarea la sediu în termen de 48 de ore de la primirea produsului. Pentru dovezi, coletul va fi fotografiat și pozele transmise prin e-mail la office@focart.ro sau prin Whatsapp la numărul de telefon al reprezentantului de vânzări cu care ați derulat relația comercială. Vă recomandăm ca verificarea/testarea produselor comandate să se facă în termenul de 48 de ore. Orice reclamație ulterioară nu se ia în considerare.
Produs în colet deteriorat. Pentru produsele ale căror colete prezintă deteriorări vizibile la primirea prin curier, va recomandăm să refuzați recepția lor. Pentru dovezi, coletul va fi fotografiat și se va întocmi proces verbal împreună cu reprezentantul firmei de curierat în care să fie menționată starea coletului din momentul livrării. Orice reclamație ulterioară nu va fi luată în considerare.
Produse livrate greșit. În cazul în care s-a livrat alt produs decât cel comandat costurile de retur pentru situațiile prezentate mai sus cad în sarcina noastră.
Persoanele fizice au dreptul să returneze produsele comandate în termen de maxim 14 zile, fără a fi obligat să comunice un motiv, cu condiția că produsele să fie în perfectă stare, inclusiv ambalaj. Plata transportului cade în sarcina clientului.
Observație! – Produsele făcute pe comandă specială, șemineele pe bioetanol și inox nu se returnează. La preluarea comenzii Agentul de vânzări informează clientul care produse sunt considerate comandă specială și nu se vor putea returna.
Produsul trebuie să fie însotit de accesoriile/cadourile cu care a fost livrat.
Dacă ai cumpărat mai multe produse de același fel și vrei să le returnezi pe toate, asigură-te că doar unul a fost desigilat. Returul celorlalte produse se acceptă doar dacă sunt sigilate.
Returul se face cu toate componentele, accesoriile, inclusiv manual, etichetele inițiale intacte, certificatul de garanție în original (dacă a fost emis de producător/ distribuitor) și toate documentele cu care a fost livrat produsul (factură/ bon fiscal și de dovadă plății).
Dacă în coletul de retur se află produse diferite față de cele din formularul completat, după verificarea pachetului de către gestionar, preluarea va fi refuzată.
Nu se acceptă returnarea produselor folosite sau asupra cărora au fost efectuate intervenții neautorizate, cele care prezintă urme de uzură sau folosire, zgârieturi, ciobituri, lovituri, șocuri mecanice/electrice, produsele cărora le lipsesc accesorii. Clientul are răspunderea pentru orice eventuală diminuare a valorii produselor, dacă în urmă verificării conformității, proprietăților și funcționalității produselor se dovedește că această devalorizare a fost cauzată de manipularea necorespunzătoare de către acesta.
Clientul se obligă că înainte de expedierea returului să trimită un e-mail pe adresa office@focart.ro cu formularul de retur sau poate să completeze direct pe site o cerere de retur (atașat la finalul paginii), urmând că un agent să îl contacteze în cel mai scurt timp pentru soluționare.
FOCART va face o evaluare a stării produsului, inclusiv în ceea ce privește componentele și accesoriile acestuia. Se va emite o factură de stornare cu valoarea rezultată în urmă evaluării. Termenul de restituire sume către client este de maxim 10 zile lucrătoare.
Suma aferentă returului, care figurează în factură fiscală de stornare, îi va fi rambursată clientului prin aceeași metodă de plata.
În cazul în care plata comenzii s-a făcut cu un card bancar, rambursarea se va face prin aceeași metodă de plata în cel mult 10 zile de la dată la care FOCART intră în posesia produsului returnat, dar nu mai mult de 14 ZILE calendaristice din momentul în care FOCART este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.
Suma care o să fie returnată este suma pe care clientul a plătit-o pentru a intră în posesia produsului/produselor achiziționate
Excepție fac restituirile prin virament bancar, banii vor fi vizibili în contul sau pe cardul clientului în maximum 10 zile calendaristice de la dată la care FOCART intră în posesia produsului returnat.
Prelucrarea datelor cu caracter personal în scopul efectuării returului
În cazul în care nu există neconformități iar produsele îndeplinesc toate condițiile de retur menționate mai sus, angajații FOCART vor proceda la întocmirea documentelor financiar-contabile aplicabile, în conformitate cu prevederile legale (factură de retur/avans, dispoziție de compensare, dispoziție de plata, chitanță). Datele necesare întocmirii documentelor mai sus menționate fac referire la: nume, prenume, domiciliu, seria și nr. CI, cont bancar, după caz. Vom folosi datele cu caracter personal în scopul întocmirii documentelor financiar-contabile, conform dispozițiilor legale în vigoare. În cazul în care dumneavoastră nu doriți să furnizați aceste date, returnarea produselor nu este posibilă chiar dacă se încadrează în condițiile de retur mai sus prezentate, întrucât nu ne putem conforma legislației din domeniul fiscal.